Haier 21ta jest wysoce wydajną, wysokiej jakości lodówką, która oferuje zaawansowane funkcje i zrównoważony wygląd. Specyfikacja Haier 21ta obejmuje produkty w wielu różnych rozmiarach, w tym model o pojemności 595 litrów z dwoma lodówkami, model o pojemności 590 litrów z trzema lodówkami oraz model o pojemności 575 litrów z czterema lodówkami. Wszystkie modele posiadają wyświetlacz LCD, który umożliwia użytkownikom wyświetlanie temperatur w lodówkach. Instalacja Haier 21ta jest prosta i może być dokonana przez klienta. Obsługa Haier 21ta jest łatwa i intuicyjna dzięki możliwości jej regulacji za pomocą wyświetlacza LCD. Serwis i części zamienne Haier 21ta są dostępne za pośrednictwem sprzedawcy lub bezpośrednio od producenta.
Ostatnia aktualizacja: Specyfikacja, instalacja, obsługa, serwis i części zamienne Haier 21ta
Drogi Użytkowniku,
klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” zgadzasz się, aby serwis Ceneo. pl sp z. o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo. pl, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie Ceneo. pl.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi Ceneo. pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.
Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo. pl. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.Informujemy także, że korzystając z serwisu Ceneo. pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej w Polityce Plików Cookies.Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo. pl, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz tutaj.Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie zgadzam się” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.
Nie zgadzam się
Podręcznik użytkownika programu Photoshop
Wprowadzenie do programu Photoshop
Dream it. Make it.
Nowości w programie Photoshop
Edytowanie pierwszego zdjęcia
Tworzenie dokumentów
Photoshop | Częste pytania
Wymagania systemowe programu Photoshop
Migracja ustawień predefiniowanych, operacji i ustawień
Poznaj program Photoshop
Program Photoshop a inne produkty i usługi firmy Adobe
Korzystanie z kompozycji programu Illustrator w programie Photoshop
Korzystanie z plików programu Photoshop w programie InDesign
Materiały Substance 3D w programie Photoshop
Program Photoshop a usługa Adobe Stock
Używanie rozszerzenia Capture w programie Photoshop
Biblioteki Creative Cloud
Biblioteki Creative Cloud w programie Photoshop
Używanie paska Touch Bar w programie Photoshop
Siatka i linie pomocnicze
Tworzenie operacji
Cofanie i historia
Photoshop na tablet iPad
Photoshop na tablet iPad | Częste pytania
Zapoznanie z przestrzenią roboczą
Wymagania systemowe | Photoshop na tablet iPad
Tworzenie, otwieranie i eksportowanie dokumentów
Dodawanie zdjęć
Korzystanie z warstw
Rysowanie i malowanie przy użyciu pędzli
Tworzenie zaznaczeń i dodawanie masek
Retuszowanie kompozycji
Korzystanie z warstw dopasowania
Dopasowanie odcieni kompozytów przy użyciu krzywych
Stosowanie przekształceń
Kadrowanie i obracanie obrazów kompozytowych
Obracanie, przesuwanie, powiększanie i zerowanie obszaru roboczego
Korzystanie z warstw tekstowych
Korzystanie z programów Photoshop i Lightroom
Pobieranie brakujących czcionek w programie Photoshop na tablecie iPad
Tekst w języku japońskim w programie Photoshop na tablecie iPad
Zarządzanie ustawieniami aplikacji
Skróty i gesty dotykowe
Skróty klawiaturowe
Edytowanie rozmiaru obrazu
Nadawanie na żywo podczas tworzenia w programie Photoshop na tablecie iPad
Retuszowanie niedoskonałości za pomocą narzędzia Pędzel korygujący
Tworzenie pędzli w rozszerzeniu Capture i używanie ich w programie Photoshop
Praca z plikami Camera Raw
Tworzenie i używanie obiektów inteligentnych
Modyfikowanie ekspozycji obrazów przy użyciu funkcji rozjaśniania i ściemniania
Photoshop w Internecie (beta)
Często zadawane pytania | Photoshop w Internecie (beta)
Wprowadzenie do przestrzeni roboczej
Wymagania systemowe | Photoshop w Internecie (beta)
Skróty klawiaturowe | Photoshop w Internecie (beta)
Obsługiwane typy plików | Photoshop w Internecie (beta)
Otwieranie plików w chmurze i korzystanie z nich
Współpraca z uczestnikami projektu
Stosowanie ograniczonych zmian do plików w chmurze
Pliki w chmurze
Pliki w chmurze — Photoshop | Częste pytania
Pliki w chmurze — Photoshop | Pytania dotyczące obiegów pracy
Zarządzanie plikami w chmurze i korzystanie z nich w programie Photoshop
Zwiększanie ilości przestrzeni dyskowej dla programu Photoshop
Nie można utworzyć ani zapisać pliku w chmurze
Rozwiązywanie błędów z plikami w chmurze programu Photoshop
Zbieranie dzienników synchronizacji plików w chmurze
Udostępnianie i wspólne edytowanie plików w chmurze
Udostępnianie plików i komentowanie w aplikacji
Przestrzeń robocza
Podstawy pracy z przestrzenią roboczą
Szybsza nauka dzięki panelowi Odkrywanie w programie Photoshop
Galerie narzędzi
Preferencje wydajności
Korzystanie z narzędzi
Gesty dotykowe
Funkcje dotykowe i dostosowywanie obszarów roboczych
Zapowiedzi technologii
Metadane i uwagi
Domyślne skróty klawiaturowe
Umieszczanie obrazów programu Photoshop w innych aplikacjach
Preferencje
Miarki
Pokazywanie i ukrywanie dodatków niedrukowanych
Określanie kolumn dla obrazu
Panele i menu
Umieszczanie plików
Rozmieszczanie elementów za pomocą przyciągania
Określanie położenia przy użyciu narzędzia Miarka
Ustawienia predefiniowane
Dostosowywanie skrótów klawiszowych
Projektowanie stron internetowych, materiałów ekranowych i aplikacji
Photoshop dla projektantów
Obszary kompozycji
Podgląd urządzenia
Kopiowanie kodu CSS z warstw
Cięcie stron internetowych na plasterki
Opcje HTML dotyczące plasterków
Modyfikowanie układu plasterków
Korzystanie z grafiki internetowej
Tworzenie internetowych galerii zdjęć
Podstawowe informacje o obrazie i kolorach
Zmienianie rozmiarów obrazów
Korzystanie z obrazów rastrowych i wektorowych
Rozmiar a rozdzielczość obrazu
Pozyskiwanie obrazów z aparatów fotograficznych i skanerów
Dopasowywanie szczegółów cieni i obszarów oświetlonych
Dopasowanie Poziomy
Dopasowywanie barwy i nasycenia
Dopasowanie jaskrawości
Dopasowywanie nasycenia koloru na obszarach obrazu
Szybkie dopasowania tonalne
Stosowanie do obrazów specjalnych efektów kolorów
Ulepszanie obrazu przy użyciu korekt balansu kolorów
Wyświetlanie histogramów i wartości pikseli
Kadrowanie i prostowanie zdjęć
Konwertowanie obrazów kolorowych na czarno-białe
Warstwy dopasowań i wypełnień
Dopasowywanie krzywych
Przygotowywanie obrazów do druku
Dopasowywanie kolorów i odcieni obrazu przy użyciu kroplomierzy Poziomy i Krzywe
Dopasowywanie ekspozycji i tonowania obrazu HDR
Filtr
Rozmycie
Rozjaśnianie lub ściemnianie obszarów obrazu
Dopasowania koloru selektywnego
Zastępowanie kolorów obiektu
Adobe Camera Raw
Wymagania systemowe wtyczki Camera Raw
Nowości we wtyczce Camera Raw
Wprowadzenie do wtyczki Camera Raw
Tworzenie obrazów panoramicznych
Obsługiwane obiektywy
Efekty winiety, ziarnu i usuwania zmętnienia atmosferycznego we wtyczce Camera Raw
Automatyczna korekcja perspektywy we wtyczce Camera Raw
Edytowanie z zachowaniem danych oryginału we wtyczce Camera Raw
Filtr promieniowy we wtyczce Camera Raw
Zarządzanie ustawieniami wtyczki Camera Raw
Otwieranie, przetwarzanie i zapisywanie obrazów we wtyczce Camera Raw
Naprawa obrazów za pomocą ulepszonego narzędzia Usuwanie plam we wtyczce Camera Raw
Obracanie, kadrowanie i dopasowywanie obrazów
Dopasowywanie renderowania koloru we wtyczce Camera Raw
Podsumowanie funkcji | Adobe Camera Raw | Wydania z 2018 r. com/pl/camera-raw/using/whats-new-acr-9-x. html">Podsumowanie nowych funkcji
Wersje procesu we wtyczce Camera Raw
Wprowadzanie lokalnych dopasowań we wtyczce Camera Raw
Naprawianie i przywracanie obrazów
Usuwanie obiektów ze zdjęć przy użyciu funkcji Wypełnij z uwzględnieniem zawartości
Uwzględniające zawartość narzędzia Łatka i Przesuwanie
Retuszowanie i naprawianie zdjęć
Korygowanie zniekształceń i szumu na obrazie
Podstawowe czynności pozwalające rozwiązać większość problemów
Przekształcenia obrazów
Przekształcanie obiektów
Dopasowywanie kadrowania, obrotów i obszaru roboczego
Tworzenie i edytowanie obrazów panoramicznych
Wypaczanie obrazów, kształtów i ścieżek
Punkt zbiegu
Korzystanie z filtra Formowanie
Skalowanie z uwzględnieniem zawartości
Przekształcanie obrazów, kształtów i ścieżek
Wypaczenie
Przekształcanie
Panorama
Rysowanie i malowanie
Malowanie wzorków symetrycznych
Rysowanie prostokątów i modyfikowanie opcji obrysu
Informacje o rysowaniu
Rysowanie i edytowanie kształtów
Narzędzia do malowania
Tworzenie i modyfikowanie pędzli
Dodawanie koloru do ścieżek
Edytowanie ścieżek
Malowanie za pomocą pędzla mieszającego
Pędzle predefiniowane
Gradienty
Interpolacja gradientów
Wypełnianie oraz obrysowywanie zaznaczeń, warstw i ścieżek
Rysowanie narzędziami Pióro
Tworzenie wzorków
Generowanie wzorku przy użyciu wtyczki Tworzenie wzorku
Zarządzanie ścieżkami
Zarządzanie bibliotekami i wzorkami predefiniowanymi
Rysowanie lub malowanie przy użyciu tabletów graficznych
Tworzenie pędzli z teksturami
Dodawanie dynamicznych elementów do pędzli
Gradient
Malowanie stylizowanych pociągnięć pędzlem przy użyciu narzędzia Artystyczny pędzel historii
Malowanie wzorkiem
Synchronizacja ustawień predefiniowanych między urządzeniami
Tekst
Dodawanie i edytowanie tekstu
Jednolity mechanizm tekstowy
Korzystanie z czcionek SVG OpenType
Formatowanie znaków
Formatowanie akapitów
Tworzenie efektów tekstowych
Edytowanie tekstu
Odstępy między wierszami i między znakami
Tekst arabski i hebrajski
Czcionki
Rozwiązanie problemów z czcionkami
Tekst azjatycki
Tworzenie tekstu
Błąd mechanizmu wyszukiwania w tekście podczas używania narzędzia do pisania w programie Photoshop | Windows 8
Wideo i animacja
Edytowanie materiałów wideo w programie Photoshop
Edytowanie warstw wideo i animacji
Omówienie zagadnień dotyczących wideo i animacji
Wyświetlanie podglądu wideo i animacji
Malowanie klatek na warstwach wideo
Importowanie plików wideo i sekwencji obrazów
Tworzenie animacji poklatkowych
Creative Cloud 3D Animation (zapowiedź)
Tworzenie animacji z osią czasu
Tworzenie obrazów do materiałów wideo
Filtry i efekty
Korzystanie z galerii rozmyć
Podstawowe informacje dotyczące filtrów
Dokumentacja efektów filtrów
Dodawanie efektów świetlnych
Korzystanie z filtra Adaptacyjny szeroki kąt
Korzystanie z filtra Farba olejna
Stosowanie określonych filtrów
Smużenie obszarów obrazu
Zapisywanie i eksportowanie
Zapisywanie plików w programie Photoshop
Eksportowanie plików w programie Photoshop
Obsługiwane formaty plików
Zapisywanie plików w formatach graficznych
Przenoszenie projektów między programami Photoshop i Illustrator
Zapisywanie i eksportowanie materiałów wideo i animacji
Zapisywanie plików PDF
Technologia ochrony praw autorskich Digimarc
Drukowanie
Drukowanie obiektów 3D
Drukowanie w programie Photoshop
Drukowanie z zastosowaniem zarządzania kolorami
Stykówki i prezentacje PDF
Drukowanie zdjęć w układzie pakietu obrazów
Drukowanie kolorów dodatkowych
Bichromia
Profesjonalne drukowanie obrazów
Poprawianie jakości wydruków w kolorze z programu Photoshop
Rozwiązywanie problemów z drukowaniem | Photoshop
Automatyzacja
Tworzenie grafiki zależnej od danych
Korzystanie ze skryptów
Przetwarzanie wsadowe plików
Odtwarzanie operacji i zarządzanie nimi
Dodawanie operacji warunkowych
Informacje o operacjach i panelu Operacje
Nagrywanie narzędzi w operacjach
Zestaw narzędzi do tworzenia wtyczek i skryptów interfejsu programu Photoshop
Zarządzanie kolorami
Omówienie zarządzania kolorami
Utrzymywanie spójności kolorów
Ustawienia kolorów
Korzystanie z profilów kolorów
Zarządzanie kolorami dokumentów przeznaczonych do wyświetlania w Internecie
Zarządzanie kolorami w dokumentach podczas drukowania
Zarządzanie kolorami w przypadku obrazów importowanych
Próby kolorów
Content Authenticity
Informacje o poświadczeniach zawartości
Identyfikacja i pochodzenie tokenów NFT
Łączenie kont na potrzeby uznania udziału w pracy twórczej
Grafika 3D i techniczne przetwarzanie obrazów
Photoshop 3D | Często zadawane pytania dotyczące wycofanych funkcji 3D
Malowanie 3D
Ulepszenia panelu 3D | Photoshop
Podstawowe pojęcia i narzędzia związane z grafiką 3D
Renderowanie i zapisywanie grafiki 3D
Tworzenie obiektów i animacji 3D
Stosy obrazów
Obieg pracy z grafiką 3D
Pomiary
Pliki DICOM
Programy Photoshop i MATLAB
Zliczanie obiektów na obrazie
Łączenie i konwertowanie obiektów 3D
Edytowanie tekstur 3D
Ustawienia panelu 3D
Wycofanie funkcji 3D z programu Photoshop
Funkcje 3D w programie Photoshop zostaną usunięte w przyszłych aktualizacjach. Zachęcamy użytkowników funkcji 3D do korzystania z nowej kolekcji Adobe Substance 3D, która obejmuje nową generację narzędzi 3D firmy Adobe. Więcej informacji na temat wycofania funkcji 3D z programu Photoshop można znaleźć tutaj: Photoshop 3D | Często zadawane pytania dotyczące wycofanych funkcji 3D.
W przypadku programu Photoshop CS6 funkcje związane z grafiką 3D były dostępne tylko w wersji Photoshop Extended. Wszystkie funkcje programu Photoshop Extended są dostępne w programie Photoshop. Program Photoshop nie ma osobnej wersji Extended.
Omówienie plików 3D i sposobów ich wyświetlania
Program Photoshop umożliwia rozmieszczanieanimowanie modeli 3D, edytowanie tekstur i oświetleniaoraz udostępnia kilka trybów renderowania.
Pliki 3D zawierają następujące składniki:
Siatki
Siatki stanowią podstawową strukturę modelu 3D. Siatka jest zwykle wizualizowana jako szkielet zbudowany z tysięcy wielokątów. Model 3D zawsze ma co najmniej jedną siatkę. Może być złożony z wielu siatek. Program Photoshop umożliwia wyświetlanie siatek w różnych trybach renderowania i edytowanie każdej oddzielnie. Nie można zmieniać wielokątów w siatce, ale można zmieniać orientację siatki i przekształcać siatkę, skalując wzdłuż różnych osi. Korzystając z udostępnionych kształtów lub konwertując istniejące warstwy 2D, można również tworzyć własne siatki 3D. Zobacz Ustawienia siatki 3D.
Siatkę wielokątów modelu 3D można edytować tylko w programie do tworzenia grafiki 3D.
Materiały
Wygląd siatki jest (w całości lub w części) zależny od materiałów. Z siatką można skojarzyć jeden materiał lub kilka materiałów. Ostateczny wygląd materiału zależy od składników podrzędnych określanych jako mapy tekstur. Mapy tekstur są plikami obrazów 2D wpływającymi na cechy obrazu, na przykład kolor, wzorek, połyskliwość czy nierówności. Wygląd materiału w programie Photoshop można zdefiniować przy użyciu maksymalnie 9 różnych map tekstur. Zobacz Ustawienia materiałów 3D.
Światła
Dostępne typy świateł to: Światło nieskończone, Światło punktowe, Światło ze źródłem punktowym, a także Światła z obrazem, które „zawijają się” wokół sceny. Można przesuwać światła oraz dopasowywać kolory i intensywność istniejących świateł, a także dodawać nowe światła do sceny 3D. html#main-pars_heading_26" target="_blank">Ustawienia świateł 3D.
Program Photoshop może otwierać pliki w następujących formatach 3D: DAE (Collada), OBJ, 3DS, U3D i KMZ (Google Earth).
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Aby otworzyć plik 3D jako osobny dokument,wybierz polecenie Plik > Otwórz, a następnie wybierz plik.
Aby dodać plik 3D jako warstwę w otwartym pliku, wybierz polecenie3D > Nowa warstwa z pliku 3D, a następnie wybierz plik 3D. Nowa warstwa przyjmuje wymiaryotwartego pliku; przedstawiony jest na niej model 3D widocznyna przezroczystym tle.
Wydajność 3D i preferencje wyświetlania
Wybierz polecenie Edycja > Preferencje > 3D (Windows)lub Photoshop > Preferencje 3D (macOS).
Aby uzyskać informację o dowolnej z opcji, zatrzymaj nad nią wskaźnik myszyi zapoznaj się z treścią sekcji Opis w dolnej części okna dialogowego.
Po wybraniu warstwy 3D aktywne stają się narzędzia związane z obiektami i kamerami 3D. Korzystając z narzędzi do manipulowania obiektami 3D, można zmieniać położenie modelu 3D i skalować go. Narzędzia do sterowania kamerą 3D pozwalają zmieniać widok sceny. Jeśli system obsługuje technologię OpenGL, można też manipulować modelami i kamerami 3D przy użyciu osi 3D. html#3d_axis_photoshop_extended">Korzystanie z osi 3D.
Narzędzia do manipulowania obiektami 3D umożliwiają obracanie, przenoszenie i skalowanie modelu. Podczas przekształcania modelu 3D widok kamery nie zmienia się.
Aby włączyć wyświetlanie wskazówek poszczególnych narzędzi 3D, wybierz polecenie Opcje panelu z menu panelu Informacje , a następnie zaznacz opcję Pokaż podpowiedzi narzędzi. Aby wyświetlić szczegółowe informacje dotyczące narzędzia w panelu Informacje, kliknij narzędzie i umieść kursor w oknie obrazu.
Narzędzia i opcje dotyczące obiektów 3D
A. Powrót do początkowego położenia obiektu B. Obrót C. Przetaczanie D. Panoramowanie E. Przesuwanie F. Skalowanie G. Menu Położenie H. Zapisanie bieżącego położenia I. Usunięcie bieżącego położenia J. Współrzędne położenia
Kliknij narzędzie do manipulowania obiektami 3D na panelu Narzędziai przytrzymaj przycisk myszy, aby wybrać jeden z typów narzędzi:
Aby ograniczyć działanie narzędzia Obrót, Panoramowanie, Przesuwanie lub Skalowaniedo jednego kierunku ruchu, przytrzymaj klawisz Shift.
Obrót
Aby obrócić model wokół jego osi X, przeciągnij w górę lub w dół.Aby obrócić model wokół jego osi Y, przeciągnij w bok. Aby przetoczyć model, przeciągnij kursor,przytrzymując klawisz Alt (Windows) lub Option (macOS).
Przetaczanie
Aby obrócić model wokół jego osi Z, przeciągnij w bok.
Panoramowanie
Przeciągaj kursor na boki, aby przesuwać model w poziomie;albo w górę i w dół, aby przesuwać go w pionie. Aby przesunąć w kierunku x/z, przeciągnij kursor,Przesuwaniealbo w górę lub w dół, aby przybliżyć go lub oddalić. Aby przesunąć w kierunku x/y, przeciągnij kursor,Skalowanie
Przeciągaj kursor w górę lub w dół, aby powiększyć lub zmniejszyć model. Aby skalowaćw kierunku z, przeciągnij kursor, przytrzymując klawisz Alt (Windows)lub Option (macOS).
Aby przywrócić pierwotny widok modelu, kliknij ikonę Wróć do początkowego położenia na pasku opcji.
Aby dopasować położenie, obrót lub skalę za pomocą określonych wartości,wprowadź je z prawej strony paska opcji.
Korzystając z narzędzi do sterowania kamerą 3D, można przesuwaćwidok kamery bez zmieniania położenia modelu 3D.
Aby włączyć wyświetlanie etykietek poszczególnych narzędzi 3D, wybierz polecenie Opcje panelu z menu panelu Informacje
Narzędzia i opcje dotyczące kamer 3DA. Powrót do początkowego położenia kamery B. Powiększanie G. Menu Widok H. Zapisanie bieżącego widoku kamery I. Usunięcie bieżącego widoku kamery J. Współrzędne położenia kamery
Kliknij narzędzie do sterowania kamerą 3D na panelu Narzędzia
Aby podczas korzystania z narzędzia Obracanie, Panoramowanielub Wodzenie zachować stały kierunek ruchu kursora, przytrzymuj klawisz Shift.
Przeciągaj, aby obracać kamerę w kierunku x lub y. Przytrzymując klawisz Alt (Windows)lub Option (macOS) przeciągnij kursor, aby przetoczyć kamerę.
Przeciągaj, aby uzyskać efekt toczenia.
Przeciągaj, aby wodzić kamerą w kierunku x lub y. Przytrzymując klawisz Alt (Windows)lub Option (macOS) przeciągnij kursor, aby wodzićw kierunku x lub z.
Przeciągaj, aby przesuwać kamerę (translacja względem osi z i obrót względem osi y). Aby przesuwać kameręw kierunku z/x, podczas przeciągania przytrzymuj wciśnięty klawisz Alt (Windows)Powiększanie
Przeciągaj, aby zmieniać wielkość pola widzenia kamery 3D. Maksymalnepole widzenia to 180.
Kamera perspektywiczna (tylko powiększanie)
Pozwala wyświetlić linie równoległe łączące się w punktach zbiegu.
Kamera ortogonalna (tylko powiększanie)
Linie równoległe są zachowywane bez efektu zbiegania. Powoduje wyświetlenie modeluw prawidłowej skali, bez żadnych zniekształceń perspektywy.
Głębia pola (tylko przy powiększeniu)
Umożliwia ustawienie głębi pola. Odległość określa, jak daleko od kamery znajduje się pole, na które jest ustawiona ostrość. Rozmycie powoduje, że pozostały obszary obrazu stają się słabo czytelne.
Animacja głębi pola umożliwia symulowanie efektów zmiany ogniskowej w kamerze.
Wartości liczbowe na pasku opcjiodpowiadają współrzędnym x, y i z kamery 3D. W celu dopasowania widoku kamery możnaręcznie edytować te wartości.
Zmiana lub tworzenie widoków kamery 3D
Wybierz predefiniowany widok kamery z menu Widok.
We wszystkich predefiniowanych widokach kamery jest używane rzutowanie ortogonalne.
Aby dodać własny widok, umieść kamerę 3D w odpowiednim położeniu za pomocą narzędzi do sterowania kamerą 3D, a następnie kliknij przycisk Zapisz na pasku opcji.
Aby przywrócić domyślny widok kamery, wybierz narzędzie kamery 3D i kliknij na pasku opcji polecenie Powrót do początkowego położenia kamery .
Oś 3D wskazuje bieżącą orientacjęmodeli, kamer, świateł i siatek w przestrzeni 3D —względem osi X, Y i Z. Oś jest wyświetlana po wybraniu dowolnego narzędzia 3Di stanowi alternatywny mechanizm manipulacji zaznaczonym elementem.
Oś 3D z wybranym narzędziem Obracanie siatkiA. Wybrane narzędzie B. Minimalizowanie lub maksymalizowanie osi 3D C. Przesuwanie elementu wzdłuż osi D. Obracanie elementu E. Ściskanie lub wydłużanie elementu F. Zmienianie rozmiaru elementu
W celu wyświetlenia osi 3D należy włączyć technologię OpenGL.
Pokazywanie lub ukrywanie osi 3D
Wybierz polecenie Widok > Pokaż > Oś 3D.
Minimalizowanie, przywracanie, przesuwanielub zmienianie rozmiaru osi 3D
Umieść wskaźnik nad osią 3D,aby wyświetlić pasek sterowania.
Aby przesunąć oś 3D,przeciągnij pasek sterowania.
Aby ją zminimalizować, kliknij ikonę minimalizacji.
Aby przywrócić normalny rozmiar, kliknij zminimalizowaną oś 3D.
Aby zmienić rozmiar, przeciągnij ikonę powiększenia.
Przesuwanie, obracanielub skalowanie zaznaczonych elementów przy użyciu osi 3D
Aby użyć osi 3D, umieść wskaźnik myszynad elementem sterującym osi w celu podświetlenia go, a następnie przeciągnij:
Dostępne elementy sterujące osi różnią sięw zależności od bieżącego trybu edycji (obiekt, aparat, siatka lub światło).
Aby przesunąć zaznaczony element wzdłuż osi X, Y lub Z, podświetl stożkowy koniec jednej z tych osi. Następnie przeciągnij wzdłuż osi w dowolnym kierunku.
Aby obrócić element, kliknij zakrzywiony segment obrotu znajdujący się wewnątrz końca osi. Pojawi się żółty okrąg wskazujący płaszczyznę obrotu. Przeciągnij w prawo lub w lewo wokół środka osi 3D. Aby obracać precyzyjniej, odsuń kursor myszy od środka osi 3D.
Aby zmienić rozmiar elementu, przeciągnij środkowy sześcian osi 3D w górę lub w dół.
Aby ścisnąć lub wydłużyć element wzdłuż osi, przeciągnij jeden z kolorowych sześcianów przekształceń do środkowego sześcianu lub od niego.
Aby ograniczyć ruchy do płaszczyzny obiektu, umieść kursor myszy w miejscu przecięcia dwóch osi, blisko środkowego sześcianu. Między dwiema osiami pojawi się żółta ikona płaszczyzny. Przeciągnij w dowolnym kierunku. Można też uaktywnić ikonę płaszczyzny, umieszczając wskaźnik nad dolną częścią centralnego sześcianu.
Zaloguj się na swoje konto
Dzięki funkcji Sterowanie przełącznikami możesz zaznaczać rzeczy na ekranie, używając następujących metod:
Skanowanie rzeczy: Fokus jest przenoszony (ręcznie lub automatycznie) między rzeczami do momentu zaznaczenia jednej z nich. Jest do domyślna metoda skanowania.
Skanowanie punktów: Możesz wybierać rzeczy na ekranie, uściślając ich położenie za pomocą „celownika”.
Śledzenie głowy: (na iPadach z Face ID) Możesz sterować ruchem wskaźnika na ekranie, poruszając głową. Możesz także wykonywać czynności, używając mimiki.
Po zaznaczeniu rzeczy możesz wybrać czynność (na przykład stuknięcie, przeciągnięcie lub zsunięcie palców) w menu skanera.
Korzystanie ze skanowania rzeczy
W przypadku skanowania rzeczy fokus jest przenoszony między rzeczami wyświetlanymi na ekranie.
W trybie Automatyczne możesz obserwować zmiany fokusu lub ich słuchać. W trybie Ręczne przeniesienie fokusu wymaga aktywowania czynności Przejdź do następnej rzeczy.
Gdy fokus znajduje się na żądanej rzeczy, aktywuj przełącznik Zaznacz rzecz.
Wybierz w menu skanera czynność, na przykład:
Stuknij
Gesty
Przewiń
Narzędzia multimediów
Więcej (kropki na dole menu; aby wyświetlić więcej opcji)
Początek (aby wrócić do ekranu początkowego)
Urządzenie (aby użyć innych czynności dotyczących sprzętu)
Ustawienia (aby zmienić zachowanie sterowania przełącznikami)
Czynności dostępne w menu skanera zależą od zaznaczonej rzeczy.
Aby zamknąć menu skanera bez wybierania czynności, aktywuj przełącznik, gdy oryginalna czynność jest wyróżniona, a wszystkie ikony w menu skanera są wyszarzone.
Korzystanie ze skanowania punktów
Skanowanie punktów pozwala wybierać rzeczy na ekranie, uściślając ich położenie za pomocą „celownika”.
Zaznacz rzecz, używając skanowania rzeczy.
W menu skanera wybierz Kursor sunący.
Aby ustawić pionowy „celownik”, wykonaj następujące czynności:
Aktywuj przełącznik Zaznacz rzecz, gdy żądana rzecz znajdzie się w szerokim pionowym pasie skanowania.
Aktywuj przełącznik ponownie, gdy żądana rzecz znajdzie się na wąskiej pionowej linii.
Powtórz te czynności dla „celownika” poziomego.
Wybierz czynność w menu skanera.
Aby powrócić do skanowania rzeczy, wybierz w menu skanera Tryb rzeczy.
Korzystanie ze śledzenia głowy
Na iPadach z Face ID możesz sterować ruchem wskaźnika na ekranie, poruszając głową.
Przejdź do Ustawień i stuknij w Dostępność > Sterowanie przełącznikami > Śledzenie głowy.
Włącz Śledzenie głowy, a następnie wykonaj dowolne z następujących czynności:
Przypisywanie czynności do mimiki: Wybierz czynności, które mają być wykonywane, gdy się uśmiechniesz, otworzysz usta, wystawisz język lub uniesiesz brwi.
Wybieranie trybu śledzenia ruchów głowy: Stuknij w Tryb śledzenia, a następnie wybierz Zgodnie z kierunkiem twarzy, Gdy skierujesz twarz w stronę krawędzi lub Względem głowy.
Zmienianie szybkości wskaźnika: Stuknij w lub w .
Specyfikacja, instalacja, obsługa, serwis i części zamienne Haier 21ta
Bezpośredni link do pobrania Specyfikacja, instalacja, obsługa, serwis i części zamienne Haier 21ta